Informace před uzavřením smlouvy s Car4way, a.s.
Tato informace před uzavřením smlouvy s CAR4WAY a.s. je společností CAR4WAY a.s., IČ: 25131401, se sídlem: Poděbrady, Choťánky 166, okres Nymburk, PSČ 290 01 (dále jen „CAR4WAY, a.s.“ nebo „Poskytovatel“), poskytnuta zákazníkovi jako spotřebiteli před uzavřením smlouvy dle § 1811 odst. 2 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění.
Informace o nás:
obchodní firma: CAR4WAY a.s.
identifikační číslo: 25131401
sídlo: č. p. 166, 290 01 Choťánky
zápis v obchodním rejstříku: oddíl B., vložka 4741, obchodního rejstříku vedeného Městským soudem v Praze
Komunikační adresa pro písemný styk s Poskytovatelem: č. p. 166, 290 01 Choťánky
Komunikační adresa pro e-mail: info@car4way.cz
Telefon: +420 601 311 011
Internetové stránky:
www.car4way.cz
Označení naší služby a popis její hlavních vlastností:
úplatný pronájem automobilů ve vlastnictví Poskytovatele zákazníkům s využitím elektronických prostředků elektronické komunikace na dálku na základě rezervace (objednávky) zákazníka. Přehledný popis fungování systému sdílení automobilů je uveden na internetových stránkách
www.car4way.cz
Cena služby:
Cena za naše služby – sdílení automobilů je obsažena v aktuálně platném ceníku dostupném na
www.car4way.cz
Cena je vždy dvousložková a zahrnuje cenu za dobu užívání automobilu a cenu za ujetý kilometr. Cen se liší podle kategorie automobilu a variantě ceníku
Ceny v ceníku jsou uvedeny včetně DPH.
Protože předpokládáme, že náš smluvní vztah se zákazníky bude trvat dlouhou dobu a náklady na provoz naší služby se mohou měnit, vyhradili jsme si právo změnit ceník v průběhu členství zákazníků v systému CAR4WAY (trvání smluvního vztahu). Pro zákazníka je proto platný vždy aktuální ceník v době učinění rezervace automobilu. Aktuální ceník je vždy uveden také na internetových stránkách:
www.car4way.cz
Způsob platby a dodání služby:
Zákazník nám platí cenu na základě vyúčtování zaslané zákazníkovi bezprostředně po ukončení rezervace (jízdy) a to převodem na bankovní účet Poskytovatele nebo platební kartou. Způsob dodání služby je uveden na internetových stránkách
www.car4way.cz
pod položkou „o Car4way“. Každý automobil je přidělen pro určitou lokalitu, kde je možné po rezervaci zákazníkem vyzvednout a do této lokality je zákazníkem vrácen. Dobu užívání automobilu si stanoví zákazník s použitím systému rezervací on-line.
Náklady za dodání služby:
Zákazník hradí pouze cenu uvedenou v ceníku, žádné další náklady spojené s provozem automobilu zákazník nehradí. Zákazník nehradí náklady na pohonné hmoty, na pojištění, dálniční známku a servis vozidla. Poplatky za parkování hradí zákazník, nejde-li o platby ve vyhrazené parkovací zóně (modrá zóna) pokud má automobil přidělen lokalitu v zóně placeného stání, které v tomto případě platí Poskytovatel. Pokuty za porušení závazných pravidel silničního provozu či další případné veřejnoprávní sankce hradí zákazník. Zákazník v případě nehody nebo způsobení škody hradí spoluúčast na škodě ve výši dle ceníku, pokud nejde o výluku, na kterou se pojištění nevztahuje.
Další případné platby od zákazníka jsou případné sankční poplatky (smluvní pokuty) účtované zákazníkovi pouze za porušení povinností uvedených ve Všeobecných podmínkách systému CAR4WAY, a.s., např. za pozdní vrácení automobilu, znečištění automobilu, přeparkování apod. V případě porušení smluvních povinností není vyloučena náhrada škody.
Práva z vadného plnění
Z povahy služby systému CAR4WAY vyplývá, že Poskytovatel zajišťuje systém sdílení vozidel mezi zákazníky ve funkčním stavu a zajišťuje potřebnou kvalitu vozového parku a dalších služeb. Přehled povinností Poskytovatele je uveden ve Všeobecných podmínkách systému CAR4WAY. Pro jakékoliv potíže zákazníka se systémem car4way zákazník může nahlásit na Asistenční linku
+420 601 311 011, která je Poskytovatelem určena pro 24 hodinovou komunikaci se zákazníkem při řešení dotazů či dalších záležitostí provozování systému CAR4WAY. Případné nároky z vadného plnění upravují obecné závazné právní předpisy.
Práva z vadného plnění lze uplatnit písemně nebo osobně na těchto adresách Poskytovatele:
Sídlo Poskytovatele: Choťánky 166, 290 01 Poděbrady
Provozovna Praha - Letiště: Aviatická 1082/10, 161 00, Praha 6 - Ruzyně
Provozovna Praha - Hloubětín: Kolbenova 898/37a, 198 00, Praha 9 - Hloubětín
Doba trvání smlouvy a podmínky ukončení smlouvy
Rámcová smlouva je uzavírána se zákazníkem na dobu neurčitou. Po dobu trvání smlouvy však zákazník žádné poplatky za členství v systému CAR4WAY neplatí a je pouze na něm, zda službu využije nebo nikoliv. Přesto dáváme možnost výpovědi zákazníka a tím ukončení členství v systému CAR4WAY s jednoměsíční výpovědní lhůtou. Rámcová smlouva může být také vypovězena zákazníkovi předčasně z naší strany s okamžitou účinností z důvodů porušení podstatných povinností zákazníka vyplývajících z Rámcové smlouvy a/nebo Všeobecných podmínek Systému CAR4WAY, zejména pokud zákazník nehradí cenu za služby nebo podstatným způsobem porušuje pravidla systému CAR4WAY.
Další informace pro spotřebitele pro případ uzavření smlouvy za použití prostředku komunikace na dálku podle § 1843 občanského zákoníku
Náklady na prostředky komunikace na dálku
Poskytovatel nezpoplatňuje komunikaci se zákazníkem na dálku.
Údaj o povinnosti zaplatit zálohu nebo obdobnou platbu
Při uzavření Rámcové smlouvy o členství v systému CAR4WAY se vyžaduje od zákazníka registrační poplatek na pohledávky Poskytovatele za zákazníkem ve výši uvedené v ceníku.
Nejkratší doba, po kterou bude smlouva strany zavazovat
Jak jsme výše uvedli, výpovědní doba ze strany zákazníka je jeden měsíc, z tohoto důvodu bude rámcová smlouva zavazovat zákazníka minimálně po dobu jednoho měsíce, pokud nevyužije práva odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření smlouvy při uzavření smlouvy za použití prostředku komunikace na dálku. Zdůrazňujeme však, že je pouze na zákazníkovi, zda službu sdílení automobilů po dobu trvání smluvního vztahu skutečně využije, k čemuž není povinen.
Údaj o ceně při uzavření smlouvy na dobu neurčitou
Údaje o ceně jsme uvedli výše pod položkou „Náklady za dodání služby“. Cena se neliší na základě toho, zda je smlouva uzavřena v naší provozovně nebo prostředky komunikace na dálku. Cena je účtována pouze za dobu užívání automobilu, samotné členství není zpoplatněno, jak jsme uvedli výše.
Informace o právu odstoupit od smlouvy uzavřené prostředkem komunikace na dálku:
Od Rámcové smlouvy o členství v systému CAR4WAY je zákazník oprávněn odstoupit i bez uvedení důvodu ve lhůtě čtrnácti dnů od jejího uzavření. Pokud od Rámcové smlouvy o členství v systému CAR4WAY odstoupíte, jsme oprávněni po Vás požadovat zaplacení ceny jen za služby, které byly do okamžiku Vaše odstoupení skutečně poskytnuty, tj. cenu za užívání automobilu dle rezervace. Žádné jiné náklady spojené s odstoupením od smlouvy zákazník nehradí. Tím není vyloučeno právo Poskytovatele na smluvní pokuty či náhrady škody, které by zákazník případě způsobil porušením smluvních podmínek do doby odstoupení od smlouvy. Odstoupit od smlouvy lze písemnou zásilkou zaslanou na adresu sídla Poskytovatele nebo prostřednictvím e-mailu zákazníka, resp. e-mailové schránky, kterou zákazník uvedl při registraci.
Rozhodné právo, řešení sporů
Smluvní vztah mezi Poskytovatelem a zákazníkem se řídí právním řádem České republiky a soudy příslušnými k rozhodování sporů z tohoto vztahu plynoucích, jsou obecné soudy České republiky.
Informace o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů
Vážení zákazníci - spotřebitelé, tímto si vás dovolujeme informovat o tom, že případné spory, které vzniknou mezi vámi a naší společností, resp. veškeré vaše požadavky apod., se vždy snažíme řádně projednat a vyřešit k oboustranné spokojenosti.
Pokud by se však nepodařilo vaše nároky uspokojit a vznikl tak mezi vámi a naší společností spor, máte právo na tzv. mimosoudní řešení spotřebitelského sporu (dále jen „spotřebitelský spor“). Pověřené subjekty mimosoudního řešení spotřebitelských sporů jsou vedeny na seznamu subjektů ADR Evropské komise: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.adr.show2&lng=CS
V případě spotřebitelského sporu týkajících se našich služeb v ČR je pro mimosoudní řešení spotřebitelského sporu dána příslušnost:
1. Česká obchodní inspekce, Štěpánská 44, 110 00, Praha 1, www.coi.cz
2. Sdružení českých spotřebitelů, z.ú., Pod Altánem 99/103, 100 00, Praha 10, www.konzument.cz
na které se můžete obrátit ohledně jakéhokoliv spotřebitelského sporu.
Všechny zmíněné subjekty jsou napojeny na on-line platformu pro řešení sporů (tzv. ODR platforma), kterou provozuje Evropská komise a která pomáhá řešit spotřebitelské spory týkající se primárně přeshraničního nákupu zboží a služeb online: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=CS